Vlucht en dag 1 at Paramariboooo! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dominique Bruggeman - WaarBenJij.nu Vlucht en dag 1 at Paramariboooo! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dominique Bruggeman - WaarBenJij.nu

Vlucht en dag 1 at Paramariboooo!

Door: Do

Blijf op de hoogte en volg Dominique

21 Januari 2013 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Daar is het dan verslag numero 1 vanuit het broeierige Paramaribo!
We begonnen de vlucht al met een uur vertraging vooraf, maar daar kwam nog een kwartiertje bij!
Uiteindelijk 3 filmpjes gekeken en lekker zitten kletsen met mijn gezellige buurman in het vliegtuig. We kregen ook behoorlijk wat te eten o.a een rotirol :P. En ja oompje ook de lekkere nootjes ;) haha!
Helaas kregen we net wat lekkers te eten en kreeg ik spontaan een bloedneus, mijn buurtjes vonden het ook fijn haha en ik kreeg een hele tekst en uitleg van de stewardess.
In het vliegtuig bedacht ik mij @#%@% mijn snoertje van de camera zit nog in de doos, ja dat krijg je met nieuwe spullen haha!
Gelukkig kwam ik er net achter dat mijn sd kaartje wel in mijn laptop kan, dus ik kan toch al foto's plaatsen!
Uiteindelijk zijn we om 18.00 hier geland en toen de deuren open werden gedaan gebeurde het.....het 'heerlijke' gevoel dat er een nat kleedje over je word heen gedaan. Ontiegelijk broererig en klam, maar wel warm!
Toen hebben we het visum van Catharina geregeld en moesten we nog ruim een uur wachten om zelf langs het aardige meneertje te mogen lopen en te vertellen wat je kwam doen.
De koffers stonden al klaar en toen begon onze leuke rit in de taxi...
Ik zal kort beschrijven hoe dat ging..
Ze rijden hier als eh gekken! Ze steken gewoon over, halen in in bochten waar het echt niet kan (in Nl dan ;) ), en we hadden mooie muziek met bubbling tunes eronder geplakt. We kregen ook nog bijan een koffer in onze nek, maar ach dat kan er ook nog bij haha!
We konden helaas weinig zien, omdat het al donker was.
Uiteindelijk na een rit van vaak verkeerd rijden, en veel mensen afzetten bij hun slaapplaatsen, zijn we aangekomen op de Berliotzstraat!
Daar hebben wij Tjitra ontmoet en kregen we een quick tourtje door het huis. We hebben ook 2 hondjes op het terrein, dus dat is ook wel chil!
We hadden ontiegelijke honger en gelukkig had Tjitra wat brood, beleg en drinken voor ons klaar gezet.
Snel de klamboe opgehangen, wat gechild en gegeten en toen zagen we een nieuw huisdier namelijk Cobie kakkerlak like AAAAH!, gelukkig was Cobie zo snugger op haar ruggetje te vallen en dood te gaan. Klinkt hard, maar wij blij hahaha! en we hebben ook nog salamandertje gespot, die heb ik op de foto gezet, dus die volgt nog!
Daarna klaar gemaakt om te slapen, want ik was echt totall lossss!
Ik slaap nu even in een 2 persoons kamer, omdat de bovenste verdieping nog gerenoveeerd wordt. Het is nog even afwachten wanneer we daar terecht kunnen.
Gisterochtend regende het ontiegelijk hard, dus was lekker vroeg wakker.
Ben uiteindelijk om half 7 maar opgestaan en mijn nagels gaan lakken haha.
De rest van de dag geen last van gehad op 3 spatjes na!
Gisterochtend de douche uitgetest en ja het is alleen een koude douche, dus dat vond ik wel chil aangezien het hier hot is!
Verder hebben we vandaag een tourtje door het centrum gekregen van Tjitra met wat hotspots en ook wat no-go areas!
En nog leuk dingetje ze doen hier aan zangvogel wedstrijden, de mannen zijn dan in het park met hun vogeltjes en gaan dan strijden:).
Gistermiddag hebben Catharina en ik het erop gewaagd boodschappen te gaan doen.
Onderweg 2 aparte salamanders gezien, maar die waren zo snel dat ik ze niet op de foto kon zetten.
Vervolgens sta je bij de kassa kan je niet pinnen.
Ga je naar pinautomaat buiten, buiten gebruik! Dus stuk teruglopen en gelukkig kon ik daar pinnen en hebben we uiteindelijk 2 uur over de boodschappen gedaan plus lopen.
Ik dacht in het huis laat ik water koken, alleen begon het te roken en stinken, maar geen brand verder alleen veel stank, was iets met het snoertje.
Verder hebben we gistervanavond nog een gesprek met Tjitra gehad over de komende dagen en we gaan morgen al even een kijkje nemen in het kinderhuis:)
Dus update volgt snel over de rest, want was een lang gesprek met veel informatie en waarschijnlijk ga ik nog meer doen dan alleen in het kinderhuis werken!

Tot snel :)

  • 21 Januari 2013 - 14:47

    Femmie:

    Oule! Leuk verhaal, leuke schrijfstijl! Dit beloofd wat voor de volgende verslagen, en zo snel ook! Haha. Paar tegenslagen, maar daar moet je maar aan wennen hihi. Op een gegeven moment krijg je je vaste ritueeltje. Vind je die salamandertjes niet eng en vies? Ik vond er eens paar in mn bed, nou nachtmerrie kan ik je zeggen! Ieeehl. Heb je je pakje al open gemaakt:D?! We keep in touch! Kusssssss

  • 21 Januari 2013 - 15:15

    Marit:

    Wat leuk om te lezen:)!! Zijn je nagels mooi geworden ;)? Leuk he die hoge luchtvochtigheid. Mijn haar zit dan ook telkens erg mooi :p. Je hebt al veel gedaan !! Hoe is het kindertehuis ? Kussie ook van meinsie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

..

Recente Reisverslagen:

26 April 2013

Home sweet home...

10 April 2013

Voltzberg, the last one....

10 April 2013

Overige dagen part 2.

06 April 2013

Brownsberg!

03 April 2013

Overige daagjes between de tripjes!
Dominique

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 13285

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 19 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: