Dag 3 & 4. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dominique Bruggeman - WaarBenJij.nu Dag 3 & 4. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dominique Bruggeman - WaarBenJij.nu

Dag 3 & 4.

Door: Do

Blijf op de hoogte en volg Dominique

23 Januari 2013 | Suriname, Paramaribo

Daar zijn we weer hoor!!!!
We zijn gister voor het eerst naar het kinderhuis geweest.
We zijn door het hele gebouw gelopen, maar helaas waren de kinderen niet aanwezig. Er is nog veel te doen aan het pand, maar ze zijn nu met een nieuwe keuken al bezig. Er staat een onwijs mooie tempel naast het gebouw. Ik ga proberen die van de week even op de foto te zetten.
We hebben met de moeders die daar werken kennisgemaakt en met 2 dames uit de bibliotheek. Er was maar 1 groot kind aanwezig en met groot kind bedoel ik een dame waarvan ik de leeftijd niet precies weet, maar ik gok over de 70 heen. Zij woont al haar hele leven in het kinderhuis en zij kan nauwelijks nog praten.
Onze 'taken' lopen uit een, het is zeg maar eerst observeren en dan moet je gewoon aan de slag gaan. We gaan vrijdag nog in overleg met andere vrijwilligers om een planning te gaan maken.
Aanstaande donderdag gaan Catharina en ik samen met Ilke (die hier al sinds het begin van het jaar is) mee fietsen naar Arya deWaker en dan mogen wij de hele dag observeren en dan ga ik ook foto's maken, want dan kan het makkelijk ;).
Een ding is wel ik moet mijn piercing uit doen, aangezien de kinderen hier alles nadoen. Geloof mij ik heb heftige verhalen daarover gehoord :|.
Maandag de 28e beginnen we dan echt met 'werken' in het kinderhuis en het kan zijn dat je soms 's ochtends werkt, het verschilt nogal.
We werken dan waarschijnlijk zo'n 5 uur per dag. Het is allemaal nog een beetje afwachten en zien wat er op ons pad komt ;).
Vrijdag gaan we naar de vreemdelingendienst om ons te melden.
Verder hebben we boodschappen gedaan en een crea maaltijd uit de magnetron gemaakt (ons fornuis deed het toen nog niet).
Gisteren weer een nieuw woordje geleerd namelijk: shutter of wel mijn raam is gemaakt. De ramen hier bestaan uit een soort kleine luikjes van glas (beetje als een soort grote luxaflex van glas).
We hebben ook een nieuwe waterkoker gekregen, dus nu kan ik gerust weer water koken :P
Ik kreeg vannacht een bloedneus, nadat ik wakker schrok, dus dat was niet heel chil in het donker. Blijkbaar kan mijn neus niet tegen klimaatschokken :|.
Vanochtend spotte ik een onwijs schattig vogeltje, maar die was zo snel dat ik hem niet op de foto kreeg!
We hadden een mini buitje gehad en daarna was het weer warmpjes.
Het oogde vandaag wel minder, vee bewolking en de temperatuur was 'maar' 27 graden.
Verder heb ik het fototijdschrift van de jongens gelezen en een poging gewaagd wat shots te maken. Gelukkig ben ik een dork die gewoon niet door heeft dat er voor op mijn camera nog een mini draaischijfje zit voor het scherp stellen. Gelukkig weet ik dat nu sinds vanmiddag en kan ik betere foto's gaan schieten :P.
Vervolgens begon het te plensen (zie filmpje op fb), maar het stelde weinig voor in vergelijking met Nederland. Het duurt hooguit 2 minuten en dan is het al voorbij en vervolgens breekt de zon door.
We zijn vandaag op jacht gegaan naar nieuw muggenspul, want de Deet uit Nederland werkt hier ECHT niet. We zijn net omgekeerde paddenstoelen, maar hebben nu een lokaal goedje en een citronella kaars. Het lijkt de camping wel;).
We konden vandaag voor het echie koken, dus maar weer wat boodschapjes gehaald en lekker hollandse sperzieboontjes gegeten en ee hamburgertje met ovenfrietjes. Offcourse weet gewoonweg niet waar de lucifers zijn gebleven, maar gelukkig kwam Tjitra net aanlopen.
Na de boodschapjes een klein rondje door de buurt met de camera's en wel een paar mooie/leuke plaatjes kunnen schieten al ging de zon net onder!
We moeten nog maar wat vaker voor paparazzi gaan spelen hierzo!
We wachten nog op antwoord van de tourman, dus hopelijk kunnen we snel op trip!
Morgen hebben we nog niets op de planning, dus afwachten wat we gaan doen!

Toedeloeeeeeei!

ps. Catharina heeft de broer van Cobie gespot...Koos kakkerlak.....:(

  • 23 Januari 2013 - 10:45

    Willem:

    Hoi Do,

    Leuk om al reisverslagen te lezen. Zo te lezen begin je al goed te wennen en heeft alleen je neus wat aanpassingsproblemen. Je hebt nu lekker nog even de tijd om je fototoestel helemaal onder de knie te krijgen voordat maandag het 'echte' werk begint. Blijf schrijven en wij blijven je volgen.

    Groetjes,
    Willem en Jantine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

..

Recente Reisverslagen:

26 April 2013

Home sweet home...

10 April 2013

Voltzberg, the last one....

10 April 2013

Overige dagen part 2.

06 April 2013

Brownsberg!

03 April 2013

Overige daagjes between de tripjes!
Dominique

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 13289

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 19 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: