Its gettingg hot hot hot..und kakkerlaktennis! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dominique Bruggeman - WaarBenJij.nu Its gettingg hot hot hot..und kakkerlaktennis! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dominique Bruggeman - WaarBenJij.nu

Its gettingg hot hot hot..und kakkerlaktennis!

Door: Do

Blijf op de hoogte en volg Dominique

02 Maart 2013 | Suriname, Paramaribo

Weer een update van een aantal dagen, waarin genoeg is gebeurd.
Laatst na het werken fietsten we naar huis en kneep er een random dude in mijn bil. Hoezo aso, het lijkt wel alsof de mannetjes hier brutaler worden.
Ik heb inmiddels ook nog mijn verjaardag gevierd in het kinderhuis en hollandser kon het bijna niet: ik heb pannenkoeken gebakken. Het was leuk om te zien hoe de kids op de pannenkoeken reageerden en ze vonden het leuk om met de stroop te klooien. Al met al geslaagd dus. Ik heb ook 1 van de oudste meisjes met mijn fototoestel foto’s laten nemen en ik keek ze later terug en er staan hilarische foto’s op. Deze staan op facebook . Ook heb ik mooie filmpjes van een paar kids.
Ik kan merken dat de kids je nu echt vertrouwen, ze komen steeds meer naar je toe en de gesprekken zijn ook veel persoonlijker en dieper. Ook hebben we hier een ziekte golf gehad, de een na de ander is ziek geworden. Gelukkig is iedereen weer aan de betere hand. Ik moet zeggen we hebben echt een tof huis, en ik mag zeker zeggen dat ik bof met mijn roomies. We zijn ook uit eten geweest met alle vrijwilligers, een initiatief van ons contactpersoon hier in Suriname. Ook al kende we elkaar eigenlijk allemaal al op 2 mensen na. Daarna zijn we naar de Lindenboom gegaan voor Marjolein haar afscheid, helaas zat haar mooie reis er al op! De volgende dag Marjolein uitgezwaaid, en ben ik met Ilke naar het kinderhuis gegaan. Ilke wilde nog graag een muurschildering van de Lion king opnieuw verven. We zijn ook met een aantal uiteten geweest bij pannenkoeken en poffertjes: weliswaar aten we hamburgers met friet! Vrijdags hebben ik samen met Ilke die schildering afgemaakt, het resultaat mag er wezen. ’s Avonds hadden we een afscheidsfeestje voor Ilke gepland met een aantal roomies, was erg gezellig! De volgende dag nog even het centrum in geweest met een aantal meiden en lekker gelunched bij Zus en zo..ja een heel zwaar leven hebben we hier ;).
’s avonds afscheid genomen van Ilke, die weer thuis aan de studie gaat. Zondag zijn we op trip geweest nar Marienburg waar we een suikerfabriek hebben gezien van vroeger, om vervolgens in een bootje dolfijnen te spotten. De dolfijnen spotten duurde uren voor mijn gevoel, maar uiteindelijk hebben we er misschien 5 gezien en daarna zijn we gaan eten. Vervolgens in het pikkedonker in een eng bootje om kaaimannetjes te vangen. Ik was de gelukkige om voor de bootsdude te zitten en die kaaiman: Hij heet Donald aldus ons , lag achter mij in het bootje. Hoe ontspannen zit je dan he! Het was wel echt gaaf om in zo’n bootje in het donker te kijken hoe ze die beestjes gaan vangen en ja die gek doet het soms nog met zijn blote hand ook! We zijn wel allemaal lek gestoken! Verder was er bij een stop een aap in een kooi, op de foto’s ziet hij er cute uit, maar het was echt een terrorbeest!
Toen we thuiskwamen vloog er JA ze kunnen vliegen, een kakkerlak over mijn hoofd. Je begrijpt met een aantal meiden ontstaat er stress. Lottie uit bed gehaald, want die heeft een spray en we weten dat je niet in putjes moet spuiten. Wat doet mijn lieftallige huisgenoot pieter: die spuit vol in een putje en er kwamen er echt superveel uitgerent. Je begrijpt wel hoe het toen ging: gillen, rennen en stressen. De man van onze verhuurster kwam zelfs kijken, en die zei trap ze maar dood dat kan wel. Dus heb ik een potje kakkerlak tennis gespeeld en vervolgens rende er 1 naar binnen. Dat heeft ie geweten zo kapot wastie!! Gelukkig is het nu weer rustig wat die beestjes betreft, maar wat zijn ze toch vies!
Afgelopen maandag was het de dag vd revolutie. Eigenlijk een vrije dag, maar of we toch een paar uur wilde komen. Ik vond het achteraf voor jan doedel, maar we hebben ons maar nuttig gemaakt. ’s Middags lekker met de belgiques naar het zwembad geweest…zo heerlijk!!
We hebben ook een nieuwe aanwinst in ons vrijwilligers team bij arya de waker: Gonnie, een vrouw uit de Jordaan zo gezellig! Van de week pannenkoeken gebakken voor ons huis, een en al gezelligheid en ’s avonds cocktails gaan drinken bij het vat en de garden. De volgende dag weer uitgeweest naar Havana waar tot 1uur wordt salsa gedanst. Leuk om te zien hoe goed sommige mensen zijn. Gister heerlijk gewinkeld met lottie, en goed geslaagd. Daarna lekker in de hangmat chillen met een wijntje en onze voeten in een emmertje koud water. Daarna gezellig met zijn allen gegeten. ’s Avonds eerst wat bij het Vat gedronken en daarna met een aantal door naar Touche. Een leuke avond en veel gelachen! Nu hang ik ook lekker in de hangmat en de foto’s volgen nog. Ik erk dat het Surinaamse er bij in begint te sluipen, zo sloom als dat je soms bent!
Lieve mensen, ik ga zo lekker naar het zwembad. Het is nu wel bewolkt, maar de regentijd lijkt over te zijn! Het is hier laatste dagen richting de 35 aan het gaan, dus it’s getting hot hot hot!

BYEEEEEEEEEEEE XX

  • 02 Maart 2013 - 17:00

    Charlotte 'Awesome' Wouters:

    Dag lieve Do!

    Blij dat je het zo goed hebt in Suriname.

    Leuk dat je ons zo op de hoogte houd!

    Liefs,
    Charlotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

..

Recente Reisverslagen:

26 April 2013

Home sweet home...

10 April 2013

Voltzberg, the last one....

10 April 2013

Overige dagen part 2.

06 April 2013

Brownsberg!

03 April 2013

Overige daagjes between de tripjes!
Dominique

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 13296

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 19 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: