Nieuwe werktijden, afscheid en duizendpoot hockey! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dominique Bruggeman - WaarBenJij.nu Nieuwe werktijden, afscheid en duizendpoot hockey! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dominique Bruggeman - WaarBenJij.nu

Nieuwe werktijden, afscheid en duizendpoot hockey!

Door: Do

Blijf op de hoogte en volg Dominique

17 Maart 2013 | Suriname, Paramaribo

Long time ago voor mijn doen, maar hier een nieuw verslag vanuit het hete Paramaribo!
Ik heb met Lottie heerlijk een masker avondje gehouden, want iedereen van het huis was verder de hort op. Liggen we daar met komkommertjes op ons hoofd te ontspannen. We hadden ook iets voor op onze voeten en dat zat er 3 dagen later nog op!
We zijn naar het zwembad geweest en hadden een onderwater camera geleend van onze huisgenoot, en hebben een paar leuke geschoten!
’s avonds heb ik nog een lichtelijk watergevecht gehad met 2 jongens uit het huis, ja 2 tegen 1 he gemeen he! Vervolgens de volgende dag weer, revenge is sweet ;)!
Toen kwamen we bij dag 45, wat betekend dat ik op de helft zit! Best een gek idee, en wat gaat de tijd eigenlijk snel!
Ik ben mee geweest naar Lot haar werk, wat erg leuk was om te zien!
Zij werkte met beperkte kinderen, dus je zag veel spasmen langskomen. De kinderen waren echt ontzettend lief en ik was blij dat ik mocht komen kijken! Tevens ook diep respect, want ik zou het echt niet kunnen! Er komt toch heel wat bij kijken.
Daarna nog naar mijn eigen werk waar ’s avonds een groot feest in de Mandir gehouden zou worden, voor de oprichter van de mandir. Dit hield in dat wij voor ontzettend veel mensen roti bladen hebben moeten vouwen, en geloof mij die zijn echt keiheet! Barra’s gemaakt en kikkererwten en griesmeel in zakjes en ga zo maar door! Hard gewerkt, maar voldaan!
Mirthe en ik hebben daarna een kijkje in de Mandir genomen ( dat is de tempel naast ons kinderhuis). Leuke foto’s gemaakt, en wat was het mooi daarbinnen!
Vervolgens werden we aangesproken door een of andere engerd, die wel interesse in een Nederlandse vrouw had! Best creepy, want hij was 2 x zo oud als wij zijn en nnja laat ik er maar niet teveel over uitweiden!
We zijn uiteten geweest bij Pawiro met een aantal van de mozart.
De volgende dag naar de Colakreek geweest dit houdt in: bruin water, visjes, lekker zonnetje in ons geval en er was helemaal niemand! Heerlijk dagje gehad, ook al begon het opeens keihard te hozen!
Kreeg de taxi ook nog een lekker band, dus nog langer wachten, vervolgens naar de Mac. Kregen we de helft niet, kortom het klopte allemaal niet!
Volgende dag lekker het centrum in geweest en toen deed er een man nogal stoer, en ik wilde doorlopen zo van laat ons! Stond prompt Eef op mijn slipper, dus mijn bandje schoot los. Begon die vent te kletsen over Holleeder enzo en dat mijn slipper stuk ging, omdat ik eigenwijs door wilde lopen enz. Vrij kansloos maar dat heb je hier soms!
Heb in het centrum leuke dingen gekocht, dus heb weer nieuwe garderobe voor de zomer;)!
Heb ook een nieuwe fiets gekregen, zat te klooien met het slot en nu heb ik een mooie graaf floris:P!
’s avonds de boel versierd, want onze roomie Roel was jarig de volgende dag! Zijn die dag lekker uit eten geweest, en hebben geshopt bij de maretraitre mall.
Nog een potje duizendpoothockey gespeeld, aangezien die blijven komen!
We hebben een gesprek op het kinderhuis gehad, en nu dus nieuwe werktijden. We zijn met teveel mensen en dat maakt het ‘leuk’ werken een stuk minder. Nu ga ik op maandag van 1 tot half 6 werken en dinsdag en woensdag van 10 tot 14. Ik ga het magazijn inventariseren met 2 anderen en op maandag middag gewoon met de kids. Misschien niet helemaal waarvoor ik gekomen ben, maar ja het is geven en nemen en dit is gewoon beter!
In het magazijn kwamen we een skelet van een rat tegen en heel wat poepjes, wat ben ik toch een held :P! Jullie kennen mij denk ik niet meer terug, qua al die beestjes overwinningen van hier!
’s avonds uit eten geweest met de Mozartjes, omdat het Lotties afscheids diner was!
De volgende dag lekker het huishouden gedaan en weer opgetut, want nu was ons huis aan de beurt met een afscheidsdiner! Een leuke groepsfoto voor ons huis gemaakt en lekker uit eten gegaan. Daarna lekker een wijntje gedronken en tot diep in de nacht buiten gezeten!
Toen was het al weer vrijdag de laatste hele dag van Lottie!
We zijn samen naar de ZOO geweest, een geval apart die zoo! De beesten zitten in redelijke hokken, maar van water hebben ze nooit gehoord denk ik!
Verder een enorme otter gezien en een heule lelijkeeee aap! Ik zal nog foto’s posten of hier of op fb!
De volgende dag was het de afscheidsdag van Lottie. Voor degen die het niet weten: Lot was echt mij maatje hier, zij is hier 6 weken geweest en we zijn heel close geworden. Dit maakte het voor mij echt lastig gister en daar stonden Jut en Jul te huilen bij het busje! Lieve Lot ik ga je missen, Bedankt voor de toffe tijd en zie je gauw in Haarlem ;)!
’s middags gezwommen en in de avond een soort bbq belgique stijl gedaan en gekke spelletjes!
Times up en weerwolven, echt hilarisch!
Vandaag een hangmat voor het huis gekocht, want hij was gescheurd!
En net terug uit het zwembad!
Het is hier nu 35 graden in de schaduw en weinig wolkjes.
Morgen ga ik op trip naar Matapica, dus binnenkort weer ene update, want er staan 3 tripjes op de planning!


TOEDELSSSSSS XX

  • 17 Maart 2013 - 20:43

    Lot:

    Jij bent ook echt mijn maatje <3 ! Veel plezier nog lieverd! En ik zie je heel gauw weer als je terug bent :) XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

..

Recente Reisverslagen:

26 April 2013

Home sweet home...

10 April 2013

Voltzberg, the last one....

10 April 2013

Overige dagen part 2.

06 April 2013

Brownsberg!

03 April 2013

Overige daagjes between de tripjes!
Dominique

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 13283

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 19 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: