Witte wasjes, bonte wasjessss. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dominique Bruggeman - WaarBenJij.nu Witte wasjes, bonte wasjessss. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dominique Bruggeman - WaarBenJij.nu

Witte wasjes, bonte wasjessss.

Door: Do

Blijf op de hoogte en volg Dominique

31 Januari 2013 | Suriname, Paramaribo

En daar begon het keiharde regenbuien die niet stopte, gelukkig was het 's nachts, na het opstaan en alles op naar het kinderhuis.
We hebben met Mala en Mariska ons idee over de deuren besproken en JAAAAAA groen licht gekregen na enige twijfel over de kosten. We hebben het kleuterlokaal helemaal schoongemaakt met de kids en alles gesorteerd. Er waren veel zieken deze, maar tot nu toe niks opgelopen gelukkig!
We hebben 's avonds met Tjitra over de deuren etc gesproken en die was meteen enthousiast en die gaat ons ook helpen met o.a een schuurmachine.

The next day dinsdag, gingen we om half 8 naar het CCS: Cultureel Centrum Suriname om mee te gaan op de bibliobus. We gingen op weg naar Marienburg om op school te gaan helpen. De school heet: Baitul Rochman.
Het was naast een oude suikerfabriek waar veel indo's en creolen vroeger werkten en waar de oudjes daarvan nog in de buurt wonen.
We hebben de boeken gesorteerd en daarna steeds klasjes geroepen om boeken in te leveren en nieuwe uit te zoeken. Vervolgens weer boeken sorteren. Daarna terug gereden over de dijk en nog wat shots gemaakt. Het zangvogeltje in de bus begon ook lekker te fluiten, dus de sfeer was er zeker:P.
's avond afscheid genomen van Jade en Michelle die weer naar huis gingen helaas..
En 's avonds is ook onze nieuwe roomie Pieter aangekomen! We hebben dus een echte handyman in huis nu, heel fijn en zeker een toffe!
Gister nacht veel regen en 's ochtends ook. We zijn zelfs met de taxi naar het werk gegaan, voelde me wel een beetje decadent haha! Ik deed mijn tas omhoog en er zat een dode kakkerlak onder, NICE!
Begin al echt aan alle beestjes te wennen, het is gewoon pak de bezem en weg met die duizendpoot. Terwijl ik in Nl echt zou gaan gillen haha!
Er was een dame jarig en die kwam op het kinderhuis trakteren.
Ze gingen voor haar zingen en daarna eten.
Ik heb ook voor het eerst een jongetje terecht moeten wijzen, wegens het achter houden van een speelgoedje!
's avonds lekker bami gehaald bij de toko en gezellig gekletst met elkaar, en elkaar beter leren kennen!
Het is wel leuk te horen dat zelfs hier het stereotype van het gooi: hockey en uggs is.....:|!
Today is the day dat het weer wat droger was, dus lekker op de fiets: vergast door een paar vrachtwagens met zwarte pluimen dus ons kleurtje wordt bijgewerkt;)..
We hebben een planning gemaakt op het kinderhuis, dus onze 'taken' zijn nu ook duidelijker geworden. Vandaag was er iemand 70 geworden een donateur en die kwam vanalles brengen: Lapez, ladou en barra (zie foto later). Verder hebben cath en ik de klein onderverdeeld en dus hadden we een klein groepje om mee te werken en nu kon ik ook talen met ze oefenen en knutselen. We moesten de was doen, althans de jongens, dus hebben we even geholpen met ophangen en vouwen. Sommige kunnen niet eens bij de lijn haha!
Een productief dagje was het dus wel! Ilke werd geinterviewd via de telefoon voor een krant over haar keuze voor Suriname o.a. en morgen maken wij een foto bij het kinderhuis en komen wij miss in de krant haha! We hebben de kids laten opruimen en ik heb ze als beloning een sticker gegeven. Het was leuk te zien hoe kinderen reageren op een compliment en je merkt duidelijk dat ze dat hier wel missen.
Nu gaan we lekker eten en vanavond komen ze van de Mozartstraat lekker chillen bij ons en onze nieuwe roomie ontmoeten.
Morgen op jacht naar verf, een foto maken en we gaan naar boven verhuizen!!!

see you next time!!!

• 01 Februari 2013 - 13:41

Monique:

Hey lieve Do, wat een verhalen ! Ik denk dat je straks echt van al je verslagen een boekje moet gaan uitgeven, het is zo leuk geschreven. echt waar !!
    Leuk dat je al aan die beestjes begint te wennen ik moet je zeggen dat het bij mij in Hong Kong nooit gelukt is ha ha.
    Ik heb echt het idee dat jij hele dagen in de weer bent en dus de tijd ook echt om vliegt. leuk hoor.
    En dat jullie toch ook veel dingen voor elkaar krijgen echt Super.
    Hier gaat alles goed, Eric is wel weer opgeknapt beetje witjes maar ach tijd van het jaar.
    Dané had een mooi rapport gelukkig eigenlijk allemaal voldoendes dus we zijn trots ze heeft hard gewerkt nu moet ze dit nog even tot eind mei vol zien te houden duimen maar !
    Nicky komt zondag avond al weer thuis uit Italïe ze heeft het leuk maar mist Reinoud wel heel erg Ha ha ze zijn tot over hun oren !!
    Wat weer betreft mis je niets hier het komt al de hele dag met bakken naar beneden grrrrr en morgen natte sneeuw !!!
    Nou lieverd zorg goed voor je zelf en we wachten op je volgende bericht !
    Liefs je tante xxxxxx

• 02 Februari 2013 - 02:01

Marit:

Lieve juf do met de stickertjes ! Leuk idee vooral omdat ze dat niet gewend zijn :). Ben benieuwd naar je kleurtje als je thuis komt haha ik zie het al voor me. Do heel donker met blonde krulletjes en blauwe ogen Hahaha :p xxx