Its raining druppelss & Biebboeken..... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dominique Bruggeman - WaarBenJij.nu Its raining druppelss & Biebboeken..... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dominique Bruggeman - WaarBenJij.nu

Its raining druppelss & Biebboeken.....

Door: Do

Blijf op de hoogte en volg Dominique

29 Januari 2013 | Suriname, Paramaribo

Odi masra misi!!!!
Dag 10 begon met regen regen, maar wel in de nacht gelukkig.
Na het ontbijt en douchen op naar het kinderhuis.
We hebben met de directrices besproken wat ons plan was met de deuren en de naambordjes. Na enige twijfeling kregen we groen licht: dus project verf de deuren kan van start gaan!
Na het eten, gingen de kinderen weer rusten. Er waren een aantal zieken, dus hopelijk overkomt mij dat niet!
We hebben het kleuterlokaal schoongemaakt en alle boekjes en andere spullen gesorteerd. Een aantal kindjes hielpen mee.
We gaan donderdag een planning maken wie welke groepen gaat doen en dergelijke, zodat wij weten waar we aan toe zijn.
Ik weet inmiddels hoe dat lekkere pudding achtige goedje heet: Lapez.
We hebben na het kinderhuis thuis alles doorgenomen met Tjitra over de deuren en dergelijke en zij vond het ook een top idee.
Vandaag was het eigenlijk de bedoeling dat we bij het ccs cultureel centrum suriname aan de slag gingen met de activiteiten over vlinders, maar omdat Michelle wegens omstandigheden naar huis moet gingen wij mee op de bibliobus.
We wisten niet echt wat te verwachten toen we vanochtend om half 8 daar aankwamen. We reden een uur met de buschaffeur en zijn leuke zangvogeltje mee, en toen waren we bij de school. De school lag in Marienburg in Commewijne. Daar staat ook een oude suikerfabriek waar nu nog veel oude arbeiders van in de buurt wonen.
Daar ontmoetten wij dames die eigenlijk een soort bibiliotheek dames zijn. We moesten de boeken op volgorde zetten van abc en jeugd, en daarna 1 voor 1 een klas halen omboeken te wisselen. Daarnaast lekker met een dame gekletst en vervolgens de boeken weer op de juiste volgorde gezet. Daarna weer terug met de bus en toen zijn we nog bij een dijk gestopt voor wat sightseeing en daarna over een hele hoge brug gereden echt sick! maargoed alles overleefd en veilig en wel weer thuis. Tijdens het terugfietsen nog even een korte stop in het centrum gemaakt, dus dat hebben we ook eens goed bekeken! Natuurlijk hadi k meteen weer een zwerver aan mijn broek hangen, but got no moneyyyy DOEI. We gaan zo nog even boodschappen halen en vanavond afscheid nemen van Jade en Michelle. Vanavond komt ook onze nieuwe roomie: Pieter dus die gaan we ook even welkom heetten.

Toedeloeiiiiiiiiiiii!

Oja over loeien gepsroken ik heb een paar mooie koeien voor jullie op de foto gezet!