Brownsberg! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dominique Bruggeman - WaarBenJij.nu Brownsberg! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dominique Bruggeman - WaarBenJij.nu

Brownsberg!

Door: Do

Blijf op de hoogte en volg Dominique

06 April 2013 | Suriname, Paramaribo

We vertrokken al vroeg richting de Brownsberg, namelijk om half 8 ’s ochtends.
We zijn met de bus langs de Jodensavanne gereden en we zijn gestopt bij de stuwdam.
We mochten wel even over de brug lopen, alleen wist ik niet dat het zo’n rooster brug was met vet veel gaten er in. Stond Mevrouw hoogtevrees in slow tempo over die brug al foto makend.
Ja het heeft er mooi uitgezien denk ik, maar goed het uitzicht was mooi!
Daarna zijn we weer doorgereden en kwamen we op de rit naar boven in een bocht een bus tegen, die vast stond in de blubber!
Wij gingen die er uit trekken met onze bus, en ja het was even je hart vasthouden, dat wij niet ook weg gingen glijden. Gelukkig is de bus losgetrokken en konden we weer verder.
De weg naar boven was zo hobbelig dat het leek, alsof je op zo’n rodeostier zat.
Eenmaal aangekomen moesten we even wachten op ons slaapvertrek, want die was nog niet schoon!
Je had een mooi uitzicht daarboven, dus gingen we foto’s maken.
We zijn naar de Leowaterval gelopen/geklauterd en hebben er lekker onder gestaan!
Toen we terug waren zijn we met een paar, samen met de gids op vogelspinjacht gegaan.
Bij een huisje zat er 1 en hop de gids pakt hem zo met zijn hand!
Hij zag er best gek uit, want die spin was blauw met roze voetjes!
Ik dacht het is nu of nooit en heb hem eerst op mijn hand/armen laten lopen, toen als een soort tattoo op mijn boven arm, en als laatste op mijn hoofd!
Ja mensen, ik kan zoveel dingen van mijn lijst afstrepen die ik overwonnen heb!
Een andere groep hadden een baby neusbeertje gevonden, die gewond was.
Ik dacht eerst dat het een rat was, GATVER, maar het neusbeertje was wel cute!
We hebben 2 nachtwandelingen gemaakt, en vele kikkers en andere insectentoestanden gezien!
1 van die wandelingen was naar de Maronietop, dat was glissen en glijden, want het had een beetje geregend!
De dieren die we o.a. hebben gespot in de nacht: Kikkers, spinnen en een miljoenpoot.
Later die avond zijn we nog met een aantal beetje sightseeing gaan doen, en kwamen bij een gebouwtje vol kikkers aan! En we hebben een hele kolonie mieren gezien, die blaadjes aan het verplaatsen waren. De mieren hier zijn echt huge gewoon.
Verder op een bankje nog wat liedjes gezongen, en wat gehangen!

De volgende dag gingen we naar de Irenewaterval. Dit hield in 3 uur heen en terug lopen.
Lekker door de modder en je vastgrijpen aan takken. Ja survival of the fittest! Ik had een stok meegenomen, zodat je af en toe nog extra grip kon hebben. We moesten ook een stukje abseilen (echt iets voor mij NOT), maar heb het gedaan en daar was de Irenewaterval dan eindelijk!
Een hele mooie waterval en lekker weer eronder gestaan en foto’s gemaakt.
Vervolgens liepen we terug en stond Melanie bijna op een slang, die niet opviel omdat hij bruinig was. Hij lag opgerold, en omdat ik veel naar beneden keek waar ik mijn voet moest zetten, zag ik dat Mel er bijna op stond. De gids schrok en riep naar achteren! Ja hoor, het was namelijk een giftige slang…! DE lanspuntslang…. De gids heeft hem met een stok naar beneden geworpen!
Na de schrik, zijn we doorgelopen en konden we nog even relaxen. Voor de liefhebbers die wilden, gingen ze nog naar de Maronietop. Ik was er wel even klaar mee en had die in de nacht al gezien. Na een lange busrit waren we weer thuis en had ik er weer een mooie trip opzitten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

..

Recente Reisverslagen:

26 April 2013

Home sweet home...

10 April 2013

Voltzberg, the last one....

10 April 2013

Overige dagen part 2.

06 April 2013

Brownsberg!

03 April 2013

Overige daagjes between de tripjes!
Dominique

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 13272

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 19 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: