Matapica, Schildpadden en kaaimannen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dominique Bruggeman - WaarBenJij.nu Matapica, Schildpadden en kaaimannen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dominique Bruggeman - WaarBenJij.nu

Matapica, Schildpadden en kaaimannen!

Door: Do

Blijf op de hoogte en volg Dominique

01 April 2013 | Suriname, Paramaribo

Weer eventjes geleden, maar op 3 trips geweest in een korte tijd.
Tijd vliegt voorbij, dus nu even rustig typen..
Ik doe alle trips apart, anders worden de verhaaltjes echt boekwerken!

We moesten verzamelen bij de Leonsberg, en zijn daar op een bootje gestapt.
Een maal aangekomen over op een klein bootje en varen naar onze slaapplek.
Strand en kleigrond een heel apart gezicht, maar wel lekker rustig.
De dametjes lekker in het zonnetje op hun handdoekje liggen.
Hangmatten opgehangen, en varen door het moeras.
Na lek geprikt te zijn voor het leven, kwamen we aan bij een strand, met een prachtige zonsondergang.
Mooie foto’s geschoten, en toen begon het wachten!
Er waren een paar mannen aan het vissen, en toen kwam er zo’n meerval uit het water. Wat een creepy vis is dat en ze vingen ook nog een pijlstaartrog. Vervolgens gingen wij over het strand wandelen, want het was inmiddels donker geworden. De kunst is om NIET met je licht te schijnen op de schildpadden, want dan lopen ze terug het water in en dan kan het zijn dat ze hun eitjes daar leggen. Helaas moet ik zeggen dat ik mij schuldig heb bevonden, omdat per ongeluk een lampje op mijn camera aanschoot! We hebben uiteindelijk 14 schildpadden gezien in de variaties: uit het water komen, graven, eitjes leggen, holletje dichtmaken, terug het water in, en veel sporen in het zand. Bij een moesten we superstil zijn, omdat die nog een holletje aan het graven was en mochten we in 2 tallen a la het leger kruipend er heen!
Een ontzettend leuke ervaring en toen weer terug in de boot.
Nu op weg naar het moeras om kaaimannen te spotten!
Voor we het wisten had de bootsdude al 2 kleintjes gevangen, maar mijn medemensen waren niet echt in de stemming/bang etc om ze vast te houden. Ze waren klein en kregen geen elastiekje om hun bek, dus daar zit je dan met je goede gedrag met een ukkepukje in je hand!
Op een gegeven moment wilde hij een grote vangen en liet ons achter in het bootje in het pikkedonker. Altijd leuk 4 meiden in het donker, in een bootje in het moeras.
Al met al bleken wij als enige vangst te hebben.
Na een fotoshoot met de schattige kleintjes hoorde ik iemand zeggen: we hebben er nog 1.
Ik ga kijken krijg ik een in mijn ogen huge krokootje van anderhalve meter ruim denk ik zo. Hop in mijn nek gelegd. Allemaal foto’s weer, en toen hield Mirthe hem vast en dacht een man grappig ikz et een kleine kaaiman op haar hoofd. Die begon te wiebelen, dus Mirthe schrok en is nu kampioen kaaiman werpen! Ze moesten hem wel snel vangen, want hij had natuurlijk wel een elastiekje om zijn bek!
Al met al een geweldige dag!
De volgende dag gingen Mirthe en ik ’s ochtends even langs de waterlijn lopen en zagen daar veel dode vissen, zowel in de ontbinding als gratenpakhuis! Ook van die opblaasvissen en meervallen blugh!
Het was weer super weer en na het ontbijt alles opruimen, om terug naar huis te gaan.
Als klap op de vuurpijl zijn we nog dolfijnen gaan spotten, omdat het water gunstig was (dit stond niet op het programma), en ja daar kwamen de schattige flippertjes tevoorschijn. Foto’s proberen et schieten en bam camera leeg! Gelukkig hebben de andere meiden wel foto’s gemaakt!
Daarna weer lekker naar huis!
En voorbereiden op een werkdagje en uitkijken naar de komende trips.


  • 02 April 2013 - 13:29

    Meinsen Marit:

    Haha wat leuk allemaal. Zoo zielig die kaaiman die even gewerpt werd haha :pen leuk van de dolfijntjes die je nog gezien hebt :)!! Xx

  • 11 April 2013 - 09:01

    Monique:

    Lieve lieve Do, oh zo erg mijn mail box zit vol met jouw verslagen en het is hier zo chaotisch (ik vertel het nog wel ) ziek ziek ziek ziekenhuis en Dané school. Maar goed wat een geweldige verhalen van jou wat heb je toch veel beleefd echt SUPER: !! Ik reken er wel op dat je lekker komt koken als je thuis komt !! ha ha.
    Het is nu al weer donderdag, Dané is vannacht om 3.30 uur naar Euro Disney vertrokken en komt komende nacht on 3.30 uur weer thuis helemaal gesloopt en volgende week om deze tijd ben jij al weer terug, wat is de tijd toch om gevlogen !
    Lieve schat ga nog lekker genieten vanaf zondag wordt het EINDELIJK 20 gr. !!! zou dat het einde van deze vreselijke winter zijn !! Ik hoop het voor jou en natuurlijk voor ons !!
    Geniet heel veel liefs van ons en ik ga nu even je andere verslagen lezen

    Knuffels van ons allemaal
    Eric Monique Nicky en Dané xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

..

Recente Reisverslagen:

26 April 2013

Home sweet home...

10 April 2013

Voltzberg, the last one....

10 April 2013

Overige dagen part 2.

06 April 2013

Brownsberg!

03 April 2013

Overige daagjes between de tripjes!
Dominique

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 597
Totaal aantal bezoekers 13280

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 19 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: