Oeps....En dan ben je opeens ziek! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dominique Bruggeman - WaarBenJij.nu Oeps....En dan ben je opeens ziek! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dominique Bruggeman - WaarBenJij.nu

Oeps....En dan ben je opeens ziek!

Door: Do

Blijf op de hoogte en volg Dominique

14 Februari 2013 | Suriname, Paramaribo

Het heeft even tijd gekost, maar hier is dan weer een nieuw verslagje, vanuit 36 graden poeeeeeh!
Een week van veel regenval, maar ook veel zonnenschijn!
We hebben de straten blank zien staan en moesten met onze beentjes old skool in de lucht om niet kletsnat te worden van de plassen!
Er zijn veel donateurs in het kinderhuis geweest de afgelopen week.
Ons huis zit nu inmiddels vol, dus het is ee ndrukke bedoeling hier!
Wel is het echt gezellig en nu we alles hebben afgestemt is het ook prima te doen.
Ook heb ik inmiddels een lief diertje in mijn kamer: gekkomania!!!!
Vanochtend hing die heel lief in mijn gordijnen te zwieren toen ik mijn raam open zette!
Ik heb ook van mijn lieve oma een kaartje ontvangen! Hij heeft er 2en halve week over gedaan!
We hebben in het kinderhuis een vergadering van de kids bijgewoond, maar die stelde een beetje teleur. Blijkbaar durven de kinderen niet goed hun meiningen te uitten en dat vindt ik niet zo heel gek. Als er gevraagd wordt wie heeft je van de week geslagen, en een moeder antwoord hahaha dat doen wij toch helemaal niet ;)! Ja wat zeg je dan!?
Er was ook een donateur geweest, die net haar dochter van 16 was verloren echt een verschrikkelijk verhaal.
Verder heb ik met de grote kleuters rekenen geoefend, want ze hadden repetitie! Het is echt grappig als ze de volgende dag komen jufffff unnn 10! Er was ook een slipper van een meisje stuk gegaan, en er werd een drama van gemaakt echt te sneu!
Ik heb ook het spelletje: presidenten geleerd van de belgiques! Erg grappig, vooral de benamingen! Verder nog in een deuk gelegen, aangezien ze in belgie woorden soms anders noemen!
De honden waren ah poepen (seksen), dus ik zo huh ze poepen nooit in de tuin.. zo zie je maar!!! :)
Toen was het zowaar dag 21 en was ik echt niet zo topfit. We hebben die dag rondgefietst voor zwembaden en we hebben onze trip naar Galibi geregeld. Verder hadden we 's avonds bbq, maar ik was zo beroerd dat ik naar het ziekenhuis ben geweest om langs de huisarts daar te gaan. Dengue werd niet uitgesloten, ik in de stress. Maandags bloed geprikt en mijn waarden waren echt laag vd rode en witte bloedcel. Als die naar de 80 gingen moest ik worden opgenomen erg leuk om dat op je verjaardag te horen! Gelukkig heb ik ontzettend lieve mensen hier om mij heen die mij goed hebben verzorgd en mij ook nog een beetje jarig hebben laten voelen! Met name een paar meiden ben ik echt dankbaar! Gister nog terug geweest voor prikken en toen waren mijn waarden flink gestegen, dus dat pilletje heeft gewerkt! Voel mij nu ook echt een stuk beter! In de Mozartstraat zitten ze nu ook vol en zijn daar nog paar meiden bijgekomen! Verder vergeet ik helemaal dat we onze eerste salsa les hebben gehad, doordat ik ziek ben geweest ga ik misschien volgende maand pas starten. Het was wel echt heel erg leuk!
We hebben ook nog een slang gezien op de weg en een rare hagedis met o benen:P!
We zijn ook naar Fort Zeelandia geweest, de palmentuin en het onafhankelijkheidsplein. Ik moet zeggen bij Fort z werd ik zo beroerd dat ik de tour heb geskipt, maar de meiden hebben foto's gemaakt, daarna nog wat gedronken bij Zus en zo. Dit was trouwens zondag!
Dus al met al het nodige weer meegemaakt en ja helaas ook wel eens wat minder leuke dingen! Gelukkig ben ik nu weer aan de betere hand en kan ik dit weekend lekker op trip naar Galibi schildpadden kijken!!

tot snel weerrrr! XX uit het warme Paramaribo! OJA HAPPY VALENTINESDAY! ;)

  • 17 Februari 2013 - 10:26

    Monique:

    Lieve Do, wat een verhalen allemaal !! Wat waardeloos dat je zo ziek bent geweest. Ik hoop echt dat alles weer beter is nu. Als het goed begrijp zijn jullie nu weer een weekend weg. Jullie ondernemen wel erg veel zeg ! Leuk hoor. En als ik die verhalen lees en de foto's zie dan zie je toch echt een heel andere wereld. Ik vind het zo leuk hoe je nu over die beesten allemaal praat, dat had je twee maanden geleden ook niet gedacht. Het is ook zo raar het is al weer een maand geleden dat je weg bent gegaan en zie eens wat je allemaal hebt mee gemaakt zoveel en die weken zijn voorbij gevlogen (ten minste voor ons ) maar als ik jouw verhalen zo lees dan denk ik dat er zoveel is dat het ook voor jou snel gaat toch ? Hier is weer alles goed Eric alleen nog vreselijk aan het hoesten en ik ook al drie weken dus klinkt als een gezellig concert ha ha. Dane zit nu in haar Pta weken dus druk vanaf vandaag krijgen wij t/m donderdag haar vriendin in huis want die ouders zijn naar Zweden waar Dane ook eigelijk mee zou gaan maar er was een verkeerde week geboekt ( schuld school ) dus heel jammer ! En nu komt Lyzzi maar hier inplaats van wintersport ach net zo leuk ! Nu gaan wij volgende week met de twee vriendinnen naar een huisje bij Eindhoven van Center parks ! Ach ze kunnen daar skiën en zwemmen en wij hebben een week niets hopen dat het droog is lekker met de hond het bos in en boeken mee chilllll ! Nicky en Reinoud blijven hier thuis Nicky moet gewoon werken. Zij is afgelopen week naar Amsterdam geweest Europeese studie maarrrrr het enthousiasme druipt er niet van af !!! Dus nu gaat ze nog rechten kijken nou ik ben benieuwd want er moet nu wel een keuze komen !! Dane is aangenomen bij de kappersvak school dat is wel heel leuk voor haar maar eerst slagen. Nou lieve Do zorg goed voor je zelf heel veel liefs knuffels van ons allemaal Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

..

Recente Reisverslagen:

26 April 2013

Home sweet home...

10 April 2013

Voltzberg, the last one....

10 April 2013

Overige dagen part 2.

06 April 2013

Brownsberg!

03 April 2013

Overige daagjes between de tripjes!
Dominique

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 13276

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 19 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: