We hebben de krant gehaald!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dominique Bruggeman - WaarBenJij.nu We hebben de krant gehaald!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Dominique Bruggeman - WaarBenJij.nu

We hebben de krant gehaald!!

Door: Do

Blijf op de hoogte en volg Dominique

05 Februari 2013 | Suriname, Paramaribo

Daar zijn we weer live vanuit de hangmat gelukkig onder een afdakje, want het komt met bakken uit de lucht, maar het is nog lekker warm!
De kleine regentijd is nu schijnbaar begonnen dus klagen mogen we niet, aangezien de temperatuur gewoon prima is!
We staan gewoonweg in de krant hier!
Ilke een mede vrijwillligster die ook bij Arya werkt,is geinterviewd via de telefoon over haar tijd in Su en waarom ze hier o.a heen is gegaan. Daarbij moesten de volgende dag foto's gemaakt worden en mochten wij er ook op staan! Wij kwamen te laat, omdat er niet goed gecommuniceerd was. Je voelt je dan meteen opgelaten, maar het is hier natuurlijk NO Spang ;) ..
Nadat we zelf de foto's in scene hadden gezet, want de kids zaten nog op school, waren we binnen 5 minuten klaar haha! Het zijn leuke foto's geworden.
Ik heb tevens hier vaak gehoord, dat ik op de praatstoel zit. Oeps haha!
We zijn op verfjacht geweest, alleen hebben ze echt 5 standaard kleuren hier, tenzij je besteld. Een andere man zei: ja je gooit gewoon kleuren door elkaar, geen probleem. We gaan nog even kijken hoe of wat met Tjitra.
Heb ook voor het eerst fruit bij een kraampje kunnen kopen, een pompelmoes en wat mango's, helaas zijn de mango's erg draderig mja next time better!!
Toen we terug fietsten en even stil stonden, zag ik een rat over de weg keihard sprinten en geloof me hij was groot!
Nog gezellig met Emily en Ilke het centrum in geweest en lekker gelnched bij Zus en Zo.
Verder zijn de honden in het centrum erg hitsig, dus het lijkt hier wel een grote honden orgie en dan druk ik het nog netjes uit!
Toen we terug kwamen vanuit het centrum, stond er een mormoon aan de poort. Eerlijk gezegd waren ze mij nooit opgevallen, maar ze dragen dus beige overhemden en zwarte broeken en willen je graag bij hun kerkgenootschap welkom heetten. Not my cup of tea heb ik maar gezegd!
Die avond zijn we gaan stappen in Touche, het duurde even aangezien we paspoort controle kregen. We waren serieus de hoek net om, ja stoppen maar! GRR! Gelukkig heeft de taxi chauffeur hem omgepraat, aangezien wij on paspoort niet meenemen op stap!
Het stappen was echt heel erg leuk, iedereen ging losjes op de vloer en de sfeer was ook top!
Daarna lekker slapen en volgende dag, was het uitbrakdag. Ik ben die dag naar boven verhuiisd naar mijn nieuwe kamer.
We wilden eigenlijk naar Babuhol (strand), maar we waren niet allemaal op tijd wakker en brakjes. daarbij was het ook echt $#$$weer, dus zijn we lekker gaan hangen op de Mozartstraat en hebben we het strand verplaatst naar de volgende dag. Na een voortreffelijke lasagne daar, zijn Eem en ik filmmpje gaan kijken die echt hilarisch was. Daarna moesten we snel boodschappen voor het strand gaan doen, want de nieuwe roomies van beide huizen kwamen!
En ja het was zover, daar kwam Anne lotte dan eindelijk aan! Na wat te hebben gekletst zijn we lekker gaan slapen, want we moesten vroeg op natuurlijk voor het strand!
Offcourse wij lopen dus richting de Mozartstraat, rijdt er een of andere leipo op ons af met zijn tshirt over zijn kop! moest mij zwaar inhouden, maar is niets gebeurd gelukkig!
We hebben besloten naar Overbridge te gaan, een soort resort met strandje en water. Waar je ook huisjes hebt voor hangmatten etc.
Het weer was niet ideaal, maar ook met de regen kon je er lekker vertoeven in je hangmat. Na de hangmat aan een boom te hebben bevestigd, er weer keihard te zijn uitgedonderd naar benee, Ilke die gebeten was door een mier en de regen die uit de lucht viel, zijn we toch maar in zo'n soort hutje gegaan. We hebben lekker gechild met 11 man totaal, was erg gezellig. We hebben lekker gegeten en gekletst en ook lekker in de regen gezwommen!
Gelukkig was er een gebied afgebakend, dus er konden geen leipe vissen zitten haha!
Verder zijn we met een paar rondje gaan lopen en kwamen we vrij aparte bomen tegen en die waren ook supergroot! Later zijn Emily en ik daar nog heengelopen omdat het ging regenen toen we foto's wilden maken. We dachten even over een bruggetje over te steken, dat ging op de heenweg wel goed, maar terug schoof er een wiebelplank weg. Ik stond daar met camera, met mijn hart in mijn keel en er schoot iets weg onder die plank, waarschijnlijk en kikker of zo. Ach een beetje avontuur met spanning is niet mis. Oja als je daar naar de wc gaat, let dan niet op de muur, want er zat een huge sprinkhaan in de wc :(!
Al met al een superleuke, gezellige dag en toen gingen we weer terug in de Scheurkogel (zo heet de taxi).
We wilden 's avonds uiteten en ja hoorgeen plek in het restaurant, en velen waren dicht. Gelukkig wist de taxi een plek: Martin's house of Indian food. Ik bedacht mij later, dat ik die ook als tip van Esther had gehad. Hij maakt schijnbaar de lekkerste roti hier, en ja dat moet ik natuurlijk even proeven! Hij was zeker lekker, en we hebben er een gezellige afsluiting van de dag van gemaakt. Daarna in de meest hilarische taxirit ooit gezeten. Die man zong mee met vrouwenliedjes met ultrahoge stemmen. dat ik echt mijn lach niet meer in kon houden. Tevens remde hij in zoveel etappes, dat het wel leek of de auto er mee stopte.
De volgende dag kwam het weer met bakken uit de lucht, en had het ook de hele nacht al geregend.
We zijn dus echt decadent met de taxi naar het werk geweest!
Er was weer een jarige. Schijnbaar de komende tijd wel meer.
We hebben het liedje Goeiemiddag (naam) blij je weer te zien etc. gezongen, dat leek mij wel slim met het oog op de namen van de kids haha!
Ik kan ze nu aardig onthouden, maar er zijn er al 3 met dezelfde naam en sommige kids lijken erg op hun broertje of zusje!
We hebben het andere lokaal ook schoongemaakt en nu zitten we onderverdeeld met de kindjes. Het werkt een stuk gemakkelijker zo.
In de taxi hadden we het over salsa, want we zouden eigenlijk die avond al gaan. De taxi chauffeur begon over zijn ervaringen en begon te bellen. Hop kreeg ik een telefoon in mijn hand en het bleek Chris te zijn, waar we de site al van hadden gevonden, maar er stond dat hij tijdelijk geen les gaf ivm een sterfgeval in de familie. Ik voelde mij een beetje overvallen, maar heb leuk met hem gesproken en het bleek dat hij sinds deze week weer les gaf. Nu gaan we daar vrijdag heen, want hij is de helft goedkoper dan die andere en dan heb je maar halfuur minder les. Het zit ook dichterbij ons huis, dus dat is ook wel fijn!
Vandaag komen de laatse roomies 6 belgen. Het huis zit dan meteen vol, dus ben benieuwd hoe dat gaat worden!
Nu ng even chillen en dan kunnen we hopelijk weer fietsend naar het kinderhuis!

Liefs uit Paramaribo

(de foto's volgen later nog)

  • 05 Februari 2013 - 17:28

    Marit:

    Hola dootje!! Leuk weer om te lezen. Maar in nl zit je ook op de praatstoel hoor met je leuke spreekwoorden tussendoor haha :p:) maar daar dus ook :p. Hoe is je nieuwe kamer? Die roti ziet er op de foto's te lekker eruit! In nl lust ik het niet graag maar die ziet er echt goed uit. Leer maar snel salsa want dan kan je mij ook wat leren!! Haha lijkt me zo leuk. Zijn de nieuwe Belgen leuk? Xxx snel keer Skype :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

..

Recente Reisverslagen:

26 April 2013

Home sweet home...

10 April 2013

Voltzberg, the last one....

10 April 2013

Overige dagen part 2.

06 April 2013

Brownsberg!

03 April 2013

Overige daagjes between de tripjes!
Dominique

Actief sinds 02 Jan. 2013
Verslag gelezen: 530
Totaal aantal bezoekers 13270

Voorgaande reizen:

19 Januari 2013 - 19 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: